Blickle Klantentevredenheidsonderzoek 2022
Top cijfers voor Blickle
"Wij meten het succes van ons werk af aan de tevredenheid van onze klanten. Tevreden klanten zijn voor Blickle van doorslaggevend belang en een voortdurende motivatie", benadrukt Reinhold Blickle, CEO van Blickle Räder+Rollen GmbH u. Co. KG. Daarom verstuurt Blickle regelmatig een enquête aan zijn klanten om hiermee een representatief en betrouwbaar resultaat te verkrijgen van hun klanttevredenheid. Klanten uit 17 landen in Europa, Noord-Amerika en China ontvingen half juni de enquête met 22 vragen over diverse onderwerpen. Het deelnamepercentage bedroeg meer dan 20 procent onder de ondervraagde bedrijven. Wij zijn blij te mogen vaststellen, dat de rating in alle deelnemende landen opnieuw zeer goed is, ondanks de moeilijke algemene omstandigheden dit jaar.
De totale leveranciersbeoordeling is gemiddeld 1,66 op een schaal van 1 (zeer goed) tot 6 (onbevredigend). Dit toont aan dat de Blickle-standaard (deskundig advies, beschikbaarheid van de producten, internationale aanwezigheid op het web) wereldwijd gegarandeerd is en dat de klanten de producten van Blickle, "Made in Germany", waarderen. Een ander positief aspect is dat 22,35 procent van de klanten aangeeft dat hun tevredenheid over Blickle in de afgelopen twee jaar is verbeterd. Slechts 2,49 procent ziet een verslechtering. Deze informatie geeft Blickle belangrijke aanwijzingen voor mogelijke verbeteringen. Bijzonder opmerkelijk is dat 95,8 procent van de klanten de productkwaliteit als zeer goed of goed beoordeelde. Ook in de categorieën levertijd/leveringsbetrouwbaarheid, vakkundig advies van zowel binnendienst als ook buitendienst, website/webshop en snelle afhandeling van aanvragen kreeg Blickle hoge waarderingen.
"Voor ons zijn de resultaten van de enquête een bevestiging dat onze buitengewone inspanningen die tijdens de coronapandemie en de overwegend moeilijke omstandigheden in de markt zijn geleverd, positief worden beloond. We hebben dit jaar veel feedback van hoge kwaliteit gekregen in de enquête - daar zijn we erg dankbaar voor. Deze feedback maakt ons trots en laat ons zien dat we goed op weg zijn. Wij willen onze oprechte dank uitspreken aan de talrijke deelnemers en hun eerlijke evaluaties", aldus Reinhold Blickle.
De totale leveranciersbeoordeling is gemiddeld 1,66 op een schaal van 1 (zeer goed) tot 6 (onbevredigend). Dit toont aan dat de Blickle-standaard (deskundig advies, beschikbaarheid van de producten, internationale aanwezigheid op het web) wereldwijd gegarandeerd is en dat de klanten de producten van Blickle, "Made in Germany", waarderen. Een ander positief aspect is dat 22,35 procent van de klanten aangeeft dat hun tevredenheid over Blickle in de afgelopen twee jaar is verbeterd. Slechts 2,49 procent ziet een verslechtering. Deze informatie geeft Blickle belangrijke aanwijzingen voor mogelijke verbeteringen. Bijzonder opmerkelijk is dat 95,8 procent van de klanten de productkwaliteit als zeer goed of goed beoordeelde. Ook in de categorieën levertijd/leveringsbetrouwbaarheid, vakkundig advies van zowel binnendienst als ook buitendienst, website/webshop en snelle afhandeling van aanvragen kreeg Blickle hoge waarderingen.
"Voor ons zijn de resultaten van de enquête een bevestiging dat onze buitengewone inspanningen die tijdens de coronapandemie en de overwegend moeilijke omstandigheden in de markt zijn geleverd, positief worden beloond. We hebben dit jaar veel feedback van hoge kwaliteit gekregen in de enquête - daar zijn we erg dankbaar voor. Deze feedback maakt ons trots en laat ons zien dat we goed op weg zijn. Wij willen onze oprechte dank uitspreken aan de talrijke deelnemers en hun eerlijke evaluaties", aldus Reinhold Blickle.